سبحانی: مصلحت این بود که امام حسن صلح کند
۱۰۴۷۵۸۸
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
۲۸۱۳
در اسلام همین طور که قتال و جدال است راه دیگری هم به نام صلح است و خداوند به پیغمبر می فرماید اگر آنها گرایش به صلح نشان دادند تو هم صلح را بپذیر. همین رسول گرامی که در بدر و احد جنگ کرد در حدیبیه صلح کرد.

شفقنا: آیت الله سبحانی گفت: کمک به محرومان ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) بود، این امام همام برای محرومان پناهگاهی بود و هیچ نیازمندی را محروم نمی کرد و اگر چیزی نداشت راهی برای روا شدن حاجت شخص نشان می داد.

ایشان با بیان اینکه شجاعت امام حسن(ع) کمتر گفته شده است، تصریح کردند: امام دوم شیعیان در جنگ جمل مانند سایر دلاوران نبرد می کرد در جنگ صفین هم کنار برادرش مشغول نبرد بود او انسان شجاع به تمام معنا بود.

آیت الله سبحانی اظهار داشتند: او مورد علاقه همگان بود به گونه ای که سخت ترین دشمنان او که همان مروان بن حکم است در موقع دفن او بسیار گریه می کرد هنگامی که از گریه او سوال کردند پاسخ داد این فرد از لحاظ صبر و بردباری همانند این کوه ها صابر و بردبار بود.

سبحانی: مصلحت این بود که امام حسن صلح کند

ایشان افزودند: در اسلام همین طور که قتال و جدال است راه دیگری هم به نام صلح است و خداوند به پیغمبر می فرماید اگر آنها گرایش به صلح نشان دادند تو هم صلح را بپذیر. همین رسول گرامی که در بدر و احد جنگ کرد در حدیبیه صلح کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفتند: امام امت باید مصالح و مفاسد را در نظر بگیرد و این یکی از علائم خاتمیت اسلام است لذا در عین اینکه جدال و قتال می کند به صلح هم دعوت می کند.

آیت الله سبحانی افزودند: آن حضرت در درجه اول قیام را برعهده گرفت و تا مدتی به نبرد پرداخت اما احساس کرد که این جمعیت یاوران آمادگی نبرد ندارند و اگر نبردی رخ دهد جز اینکه امام را تنها بگذارند نتیجه دیگری ندارد و لذا فرماندهان را جمع کرد و گفت به ما پیشنهاد صلح کردند چه می گویید؟ آیا صلح کنیم یا به سوی جنگ پیش برویم؟ همه گفتند ما زندگی می خواهیم ما بقا می خواهیم نه فنا.

ایشان عنوان کردند: در همان زمان که امیرمومنان به شهادت رسید از طرف رم شرقی تصمیم به تسخیر مدینه داشتند در چنین شرایطی درگیری با معاویه نه تنها به صلاح طرف دیگر نبود بلکه به صلاح اسلام نیز نبود و لذا معاویه مجبور به صلح شد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: ارتش امام ترکیبی ناهماهنگ بود البته یک دسته جمعیت با امام رفیق بودند و حاضر بودند جان خود را در راه امام فدا کنند اما گروه دوم خوارج بودند و نظرشان محبت نبود بلکه عداوت با معاویه بود درواقع جنگ می کردند تا از معاویه انتقام بگیرند.

ایشان بیان داشتند: دسته سوم کسانی بودند که اگر احساس می کردند دنیا به سوی امام است به طرف امام و اگر احساس می کردند دنیا به طرف دیگر است از امام جدا می شدند. دسته چهارم افراد دو دل بودند و اصلا نمی دانستند حق با معاویه است یا حق با حسن بن علی است و دسته پنجم که اکثریت بودند تابع روسا بودند.

آیت الله سبحانی گفتند: اگر امام با این ترکیب ناهماهنگ ارتش به سوی شام حرکت می کرد، مسلما جز شکست نتیجه ای نداشت بنابراین مصلحت این بود که امام صلح کند اما صلح نامه اش بسیار دقیق و به نفع اسلام بود.

برچسب ها:
انتشار یافته: 26
در انتظار بررسی:65
Iran, Islamic Republic of
17:00 - 1399/07/24
الان که مردم رو به فلاکت نشوندین مصلحت نیست
Iran, Islamic Republic of
17:09 - 1399/07/24
یعنی باید با آمریکا صلح کرد
Iran, Islamic Republic of
17:10 - 1399/07/24
انشااله همه عاقبت بخیر بشیم
Iran, Islamic Republic of
17:27 - 1399/07/24
پس به مصلحت ما نیست صلح کنیم ؟
Iran, Islamic Republic of
17:30 - 1399/07/24
الان هم باید به نفع مردم صلح کنید چقدر دشمنی...
Iran, Islamic Republic of
17:42 - 1399/07/24
آفرین صلح کنید مردم تحت فشارهستند تاکی تحریم ازکجاچقدرکارکنیم باپول کارگری چی میشه خرید هرروزاز دیروز فقیر ترهستیم اون که میگن صلح نکنید جیب شون پره ماچی یک کیلو گوشت نمی تونیم بخریم گرانی تاکجا
Iran, Islamic Republic of
17:43 - 1399/07/24
ملت یه لقمه نون ندارند وصله شکمشون کنند،بچه یازده ساله بخاطر یه گوشی خودکشی میکنه،یه پراید برای مردم شده افسانه،خونه چهل متری شده رویا...
ولی هنوز مصلحت نیست با بلاد کفر صلح کنیم
United States
17:45 - 1399/07/24
الانم مصلحت شما هم صلح کنید و در این وضعیت با کشور کثیف چین قرارداد نبندید
Iran, Islamic Republic of
17:50 - 1399/07/24
چرااین مصلحت ها برااین ملت بیچاره استفاده نمیشه
Iran, Islamic Republic of
17:50 - 1399/07/24
ما هم صلح کنیم مگه چه میشه .تا چه موقع بدبختی و فلاکت .بابا مردم از پا افتادن خدا خودش کمک کنه .یا خدا
Iran, Islamic Republic of
17:51 - 1399/07/24
درمتن چندین بارتکرار کردید مرجع شیعیان جهان منظورتان کدام کشوره حتما منظورتان قم ومشهده لطفا نام ان کشورهای جهان بگو تا بفهمیم
Iran, Islamic Republic of
17:59 - 1399/07/24
منظور آیت الله از این سخنان چیست؟کاش هر چی باشه منافع قشر ضعیف جامعه هم در نظر گرفته شود.
Iran, Islamic Republic of
18:10 - 1399/07/24
شما چرا مصلحت نمی بینید صلح کنید
Iran, Islamic Republic of
18:26 - 1399/07/24
بخدا امام حسن اگر الان هم بود صلح میکرد ،مردم رو نجات میداد
Iran, Islamic Republic of
18:38 - 1399/07/24
امام حسین را هم تنها گذاشتند طوری که تصمیم به بازگشت داشت پس چرا وارد جنگ شد؟
United Arab Emirates
18:47 - 1399/07/24
دردسر صلح کمتره خون مردم نمیریزد اثار جنگ را در دیگر کشورها میبینم مردم از فقر و گرسنگی مثل شمع قطره قطره اب میشوند گناه بندگانی را که خدا افریده به گردن کیست دولتها باهم سر جنگ دارند نه ملتها
Iran, Islamic Republic of
18:55 - 1399/07/24
شما که دیگه بالاتر از امام حسن نیستید شما هم لطف کنید با آمریکا صلح کنید و اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا ملت از گرونی رها بشوند
Iran, Islamic Republic of
18:57 - 1399/07/24
شمام اگه صلاح میدونید صلح کنید،ما داریم این پایین پایینا له میشیم زیر گرونی
Iran, Islamic Republic of
19:15 - 1399/07/24
خوب شما هم یاد بگیرید نعوذوبالا از امام حسن که بالاتر نیستید با آمریکا صلح کنید مردم را از این منجلاب نجات دهید
United States
19:19 - 1399/07/24
چرت نگو.مردم رو و مملکت رو داغون گردید.تاریخ تعریف می کنی.
Iran, Islamic Republic of
19:21 - 1399/07/24
به حق امام حسن ما هم صلح کنیم شاید ازین فلاکت نجات پیدا کنیم
Iran, Islamic Republic of
19:33 - 1399/07/24
پس مصلحت این است که با آمریکا یزید زمان صلح کنیم
Iran, Islamic Republic of
19:39 - 1399/07/24
ایا امریکا از معاویه بدتر و ما از امام حسن بهتر هستیم که صلح نکنیم؟
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج