کارکرد واقعی اتومبیل را چگونه تشخیص دهیم؟
۸۹۶۰۹۰
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
۸۰۹۱ 
دستکاری کیلومتر کارکرد خودرو یکی از شیوه‌های رایج برای گران‌تر فروختن خودروهای کار کرده است و از طرفی روش‌های مختلفی برای تشخیص میزان کارکرده خودرو وجود دارد.

میزان: دستکاری کیلومتر کارکرد خودرو یکی از شیوه‌های رایج برای گران‌تر فروختن خودروهای کار کرده است که در صورت عدم تشخیص کارکرد واقعی، خریداران به هنگام خرید قیمتی بالاتر از آن چه که باید، برای یک خودرو کارکرده پرداخت می‌کنند.

کیلومتر کارکرد واقعی اتومبیل را چگونه تشخیص دهیم؟

از این رو تعدادی از باتری سازها قادر به انجام این کار بوده و در قبال دریافت مبلغی اندک (زیر ۵۰۰ هزار تومان)، اقدام به این کار خلاف می‌نمایند و برای برخی از آن‌ها، این کار حتی یک منبع درآمد مستمر محسوب می‌شود. در نتیجه این کاهش کارکرد، علاوه بر آن که مشتری ماشین را گران‌تر از ارزش واقعی خود می‌خرد بلکه هزینه‌های نگهداری خودرو نیز بالاتر از حد انتظار خواهد بود. البته این فعالیت غیرمجاز تنها در ایران رایج نیست، بلکه در کشور آلمان و در شهر مونیخ، در حدود ۳۰ درصد خودروها و در بلژیک این عدد در حدود ۸.۶ درصد از خودروهای دست دوم است!

تشخیص شل یا سفت بودن تسمه تایم خودرو

روش‌های مختلفی برای تشخیص میزان کارکرده خودرو وجود دارد نظیر چک کردن ECU، بررسی دفترچه ثبت نمایندگی، وضعیت ظاهری خودرو و. اما باید توجه داشت که تعیین میزان دقیق کارکرد خودرو عملا امکانپذیر نیست.

حتی برای خودروهای مجهز به ECU که کارکرد برخی از آن‌ها با دیاگ قابل تشخیص است، روش‌هایی وجود دارد که کارکرد خودرو تغییر داده می‌شود بدون آن که آب از آب تکان خورده و دیاگ متوجه شود.

تشخیص کارکرد واقعی از روی ظاهر خودرو

ظاهر کلی خودرو از وضعیت کارکرد آن خبر می‌دهد. می‌توانید با بررسی اینکه پدال گاز و فرمان چقدر سائیدگی دارند، یا این که رادیاتور خودرو و رو دری در چه وضعیتی هستند، آن را بررسی کنید که این موضوع تا حد زیادی به تجربه شما در خرید و فروش خودرو بستگی دارد.

البته تمام این موارد به راحتی توسط یک دلال خبره قابل تعویض هستند. با استفاده از کارشناسی مجرب دو مورد را که معمولا توسط دلالان تعویض نمی‌شود، چک نمایید:

دیسک ترمز برای خودروهای با کارکرد پایین

فواصل موجود در رادیاتور خودرو در گذر زمان و بر اثر برخورد هوا، حشرات، گرد و غبار و ... اندکی افزایش می‌یابد و هر چقدر که این فواصل بیشتر باشد نشان از کارکرد بالای خودرو دارد. اگر رادیاتور خودرویی را چک نموده و متوجه فاصله‌های غیرمنطقی شدید، باید به این احتمال قوی را بدهید که کیلومتر خودرو دستکاری شده است. شایان ذکر است از آنجا که رادیاتور خودرو تقریبا هر ۱۵۰ هزار کیلومتر تعویض می‌گردد، تعویض زودتر آن نیز محل سوال بوده و باید به هنگام خرید خودرو به این موضوع توجه نمود.

چک نمودن دیسک ترمز بیشتر برای خودروهای با کارکرد کم قابل استفاده است. دیسکی که حدودا بالای ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر کار کرده است دارای لبه‌های تیزی خواهد بود، اما برای کیلومتراژ پایین نظیر ۲۰، ۳۰ و ۴۰ هزار کیلومتر، وجود تیزی در لبه دیسک امری کاملا غیرعادی بوده و حکایت از دستکاری شدن کیلومتراژ خودرو دارد.

برچسب ها:
انتشار یافته: 6
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
01:08 - 1398/05/23
در حد چرط
پاسخ ها
AAAAAAAAA
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
مهندس چکنم ECUرا تعویض کند کیلومتر قابل شناسایی نیست
مردم‌را‌گم‌راه‌نکن
Iran, Islamic Republic of
08:52 - 1398/05/23
ملت خرو ب جای قناری رنگ میکنن میندازن ب این اون با این چیزای درپیتی میشه تشخیص داد ک چ فد ماشین کارکرد داره
برو عمو دلت خوشه
Iran, Islamic Republic of
09:53 - 1398/05/23
ماشین های ایرانی همینجوریش توی کارخونها دستکاری میشه و قطعات اشغال میبندن انقدر دلال هارو ترور نکنید.سایپا و ایرانخودرو دست کمی از دلال و دزد نداره
Iran, Islamic Republic of
14:47 - 1398/05/23
خودش میگه عملا غیر ممکنه بعدش یه مشت چرت و پرت تحویل میده یعنی موقع خرید باید اول ببریم مکانیکی صفحه دیسکش رو باز کنه بعد بریم سند بزنیم اخه کدوم فروشنده ای اجازه میده این کار رو بکنی!!!!!! عجب خاطراتی داشتی کل علی!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
00:02 - 1398/05/24
نمی دونید مگر مجبورید این چرتارو بگویید.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج