۵نکته برای طبخ پیتزای رژیمی
۱۰۸۹۷۰۱
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
۹ 
وقتی روی کاهش وزن متمرکز هستید، مجبورید برخی تغییرات را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید و برخی غذا‌های محبوب خود را از فهرست غذا‌هایی که زیاد مصرف می‌کنید، خارج کنید، یکی از این خوراکی ها، پیتزا است. اما به نظر می‌رسد می‌توان در صورت رعایت برخی نکات، هر چند وقت یکبار، پیتزا خورد.

وقتی روی کاهش وزن متمرکز هستید، مجبورید برخی تغییرات را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید و برخی غذا‌های محبوب خود را از فهرست غذا‌هایی که زیاد مصرف می‌کنید، خارج کنید، یکی از این خوراکی ها، پیتزا است. اما به نظر می‌رسد می‌توان در صورت رعایت برخی نکات، هر چند وقت یکبار، پیتزا خورد.

پیتزا‌های آماده یا رستورانی اغلب سرشار از نمک، کالری و چربی هستند، بنابراین بهترین روش برای کنترل کالری پیتزا، پختن پیتزای خانگی است.

با مواد اولیه سالم شروع کنید

یکی از مهمترین نکات برای طبخ پیتزای کم کالری این است که سعی کنید از مواد غذایی سالم استفاده کنید. برای مثال به جای روغن معمولی از روغن زیتون استفاده کنید، به جای خمیر آماده و سفید، از خمیر خانگی و دارای سبوس استفاده کنید و پنیر کم چرب یا توفو را جایگزین پنیر‌های چرب کنید.

سس گوجه خانگی بسازید

به جای آن که کف خمیر خود را با سس‌های آماده و سرشار از نمک و روغن انباشته کنید، سعی کنید گوجه تازه را بخارپز کرده یا با روغن بسیار کم تفت دهید و پس از له یا میکس کردن، روی خمیر پخش کنید.

۵نکته برای طبخ پیتزای رژیمی

پیتزای نازک طبخ کنید

زیاده روی در چیدن مواد روی پیتزا، می‌تواند باعث شود کالری پیتزای شما چندین برابر شود، بنابراین سعی کنید پیتزای خود را با مواد متعادل طبخ کنید.

روی سبزیجات متمرکز شوید

یکی از برترین روش‌ها برای طبخ یک پیتزای سالم این است که روی سبزیجات متمرکز شوید. برای مثال از اسفناج، بادمجان، قارچ، گوجه و سایر سبزیجات دلخواه خود استفاده کنید.

پروتئین بیشتری اضافه کنید

درست است که استفاده از سبزیجات مهم است، اما بهتر است از پروتئین نیز استفاده کنید، اما بهتر است به جای استفاده از سوسیس و کالباس یا انواع بیکن، روی استفاده از پروتئین‌های سالم حیوانی یا حتی گیاهی مثل سویا متمرکز شوید

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج