آثار معماری که هیچ هدفی ندارند!
۵۱۷۶۳۹
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
۱۵ 
شهر مثل یک موجود زنده است، دائما رشد می کند و در طول زمان تحول می یابد. ساختمان ها نوسازی می شوند، ساختمان های جدید اضافه می شوند و ساختمان های قدیمی حذف می شوند.
برترین ها: شهر مثل یک موجود زنده است، دائما رشد می کند و در طول زمان تحول می یابد. ساختمان ها نوسازی می شوند، ساختمان های جدید اضافه می شوند و ساختمان های قدیمی حذف می شوند و در این فرآیند آثار کوچکی به جا می ماند. همه ما این ها را دیده ایم: پله هایی که به یک دیوار خالی ختم می شود، دری که روی دیوار طبقه دوم قرار دارد بدون اینکه هیچ بالکنی در کار باشد، دری که با دیوار پوشیده شده و ... 
 
این بقایای معماری هیچ هدفی ندارند ولی نام دارند! به آن ها «توماسون» گفته می شود، اصطلاحی که هنرمند ژاپنی «آکاسگاوا» ابداع شد که اولین بار در توکیو در سال 1972 متوجه این آثار شهری شد. این کلمه از «گری توماسون» بسکتبالیست آمریکایی می آید که یک قرارداد دوساله با مبلغ گزافی بست. اما وقتی نتوانست انتظاری که مدیران از او داشتند را برآورده کند، بیشتر مدت زمان قراردادش را روی نیمکت نشست. برای آکاسگاوا، توماسون هم بی فایده بود و هم نگهداری می شد. بنابراین به این آثار معماری نیز همین نام را داد. نمونه هایی از توماسون را در این مطلب مشاهده می کنید.
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
 
آثار معماری که هیچ هدفی ندارند! 
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج